Amazon & Whole Foods
아마존이 홀푸드를 인수하면서
과연 아마존이 어떻게 홀푸드를 바꾸어나가고 아마존과의 시너지를 만들어낼 것인가에 대해서
사람들의 이목이 쏠렸는데
그 답을 1차적으로 내놓았다.
1. 가격 인하 (월마트 등 기존 사업자들에게 가장 강력한 무기)
2. 아마존 프라임 회원에 홀푸드 추가 혜택 (아마존 유료 회원 모집을 강화)
3. 홀푸드 상품의 아마존 판매 (아마존과 홀푸드의 상호 시너지)
4. 홀푸드 점포에 아마존 라커 (Amazon Locker) 설치 (아마존의 네트워크 확장)
어느 것 하나 영리하지않은 것이 없다.
생각할 수록 대단하다 느낀다.
[perfectpullquote align=”full” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=”13″] First, Amazon said it would cut prices immediately on many products, including: “bananas, organic avocados, organic large brown eggs, organic responsibly farmed salmon and tilapia, organic baby kale and baby lettuce, animal-welfare-rated 85 percent lean ground beef, creamy and crunchy almond butter, organic Gala and Fuji apples, organic rotisserie chicken, 365 Everyday Value organic butter, and much more.”
Second, “after certain technical integration work is complete, Amazon Prime will become Whole Foods Market’s customer rewards program, providing Prime members with special savings and other in-store benefits.”
Next, Whole Foods Market’s private label products “will be available through Amazon.com, AmazonFresh, Prime Pantry, and Prime Now.”
Finally, for now, “Amazon Lockers will be available in select Whole Foods Market stores.” [/perfectpullquote]